Wody Polskie realizują szereg inwestycji przeciwpowodziowych zwiększających bezpieczeństwo powodziowe, ochronę gospodarstw domowych, a w  konsekwencji ograniczenia strat powodziowych. Jedną z nich, na obszarze działania Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Krakowie, jest rozbudowa wałów rzeki Wisły na różnych jej odcinkach. Na tych odcinkach powstaną ścieżki dostępne dla ruchu pieszego i rowerowego.

4źródło: www.lovekrakow.pl 

Realizacja działań przeciwpowodziowych na terenie miasta Krakowa jest elementem strategicznego projektu w skali całego kraju, ochrony przeciwpowodziowej w dorzeczu Odry i Górnej Wisły, polegającym na zabezpieczeniu najbardziej zagrożonych powodziami obszarów na tych terenach. Projekt finansują: Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy), Bank Rozwoju Rady Europy, Fundusz Spójności UE oraz budżet państwa. 

Dodatkowym elementem przebudowy i rozbudowy wałów przeciwpowodziowych, będą poprowadzone drogi technologiczne o nawierzchni z klińca kamiennego o szerokości 3.5 m na koronie wału i 2.5 m na półce.

Prace będą wykonywane po lewej stronie Wisły, od mostu Wandy aż za stopień wodny Przewóz, do ujścia kanału Suchy Jar, wraz z fragmentem Dłubni do ul. Ptaszyckiego. To 9,5 km odcinek wału.

Na prawym brzegu Wisły powstanie natomiast odcinek liczący ponad 10,6 km. Swój początek będzie miał w porcie Płaszów, przy rzece do mostu Nowohuckiego, dalej przez most Wandy, drogę S7, aż do ujścia Serafy.

Na odcinku prawego wału rzeki Wisły od ujścia Skawinki do stopnia Kościuszko powstanie 3.5 km drogi o nawierzchni asfaltowej, której szerokość będzie wynosić 3 m. Inwestycja obejmuje rozbudowę trzech odcinków prawostronnych obwałowań rzeki Wisły.

Poprowadzone na wałach drogi technologiczne będą mogły być wykorzystywane przez mieszkańców do celów rekreacyjnych.